Saturday 18 November 2017

Forex Transazioni Di Vendita Al Dettaglio Alta Definizione


STAMPA: pr5883-10 CFTC stampa Norme finali Per quanto riguarda la vendita al dettaglio transazioni Forex Washington Gli Stati Uniti Commodity Futures Trading Commission (CFTC) ha annunciato oggi la pubblicazione nel Registro federale di regolamenti definitivi in ​​materia di operazioni in valuta estera fuori borsa di vendita al dettaglio. Le regole implementano disposizioni della riforma e la tutela dei consumatori legge Dodd-Frank Wall Street e la legge alimentare, Conservazione e Energia del 2008, che, insieme, forniscono la CFTC con ampi poteri per la registrazione e regolare gli enti che intendono servire come controparti, o alla vendita al dettaglio dei cambi (Forex) le operazioni intermedie,. Queste regole della strada aiuterà a proteggere il pubblico americano nella più grande area di frode al dettaglio che la CFTC sovrintende: cambio di vendita al dettaglio, CFTC presidente Gary Gensler ha detto. Tutti i dichiaranti CFTC coinvolti nel sollecitare e vendita di contratti forex vendita al dettaglio per i consumatori avranno ora a rispettare le norme per proteggere il pubblico degli investitori. Questa è anche la prima regola finale che la Commissione ha pubblicato per l'attuazione della legge di riforma di Wall Street e la tutela dei consumatori Dodd-Frank. Non vediamo l'ora di pubblicare ulteriori regole per proteggere il pubblico americano. Le regole di forex finali messe in atto requisiti per, tra le altre cose, di registrazione, di divulgazione, dei registri, contabili, di capitale minimo e altri comportamenti di business e standard operativi. In particolare, la normativa richiede la registrazione delle controparti offrono contratti in valuta estera di vendita al dettaglio come sia i commercianti Futures Commission (FCM) o agenti di cambio di vendita al dettaglio (RFEDs), una nuova categoria di dichiarante. Le persone che sollecitano ordini, esercitano l'autorità trading discrezionale o operano piscine rispetto al forex al dettaglio sarà anche richiesto di registrarsi, sia come introducing broker, consulenti commercio di materie prime, gli operatori delle materie prime piscina (a seconda dei casi) o di persona associati di tali entità. entità Altrimenti regolamentati, come ad esempio le istituzioni finanziarie degli Stati Uniti e mediatori SEC-registrati o rivenditori, restano in grado di fungere da controparti in tali operazioni sotto la supervisione dei loro regolatori primari. Le regole finali comprendono requisiti finanziarie atte a garantire l'integrità finanziaria delle imprese impegnate in operazioni di scambio e di vendita al dettaglio robuste protezioni dei clienti. Ad esempio, FCM e RFEDs sono tenuti a mantenere il capitale netto di 20 milioni, più 5 per cento della quantità, se del caso, con la quale debiti verso la clientela al dettaglio forex superano 10 milioni. Leverage in conti forex clientela retail sarà soggetta ad un obbligo di cauzione che saranno stabiliti dal National Futures Association entro i limiti previsti dalla Commissione. Tutte le controparti forex di vendita al dettaglio e gli intermediari saranno tenuti a distribuire dichiarazioni di trasparenza rischio specifico forex per i clienti e soddisfare i requisiti completi contabili e di rendicontazione. Le regole finali entrano in vigore il 18 ottobre 2010. Contatti Media R. David Gary 202-418-5085 Ultimo aggiornamento: Content 30 agosto transazioni 2010Retail Foreign Exchange avanzata - Documento Strumenti Questi strumenti sono progettati per aiutare a comprendere il documento ufficiale migliore e l'aiuto nel confrontare l'edizione on-line per l'edizione cartacea. Questi elementi di markup consentono all'utente di vedere come il documento segue la stesura manuale dei documenti che le agenzie utilizzano per creare i loro documenti. Questi possono essere utili per una migliore comprensione di come un documento è strutturato ma non fanno parte del documento pubblicato stessa. Aumentare il tenore - Documento Strumenti aumentare il tenore - Strumenti di sviluppo Securities and Exchange Commission. Interim richiesta regola temporanea finale per i commenti. Nella sezione 742 (c) della legge Dodd-Frank Wall Street Reform e la tutela dei consumatori (ldquoDodd-Frank Actrdquo), alcune operazioni sui cambi con le persone che non sono ldquoeligible participantsrdquo contratto (comunemente indicato come operazioni ldquoretail forex, rdquo e come ulteriori di seguito definito) con un broker registrato o rivenditore (ldquobroker-dealerrdquo) sarà vietata a partire dal 16 luglio 2011, in assenza della Commissione che adotta una regola per consentire tali operazioni secondo le modalità e condizioni prescritte dalla Commissione. La Commissione sta adottando intermedia finale 15b12-1T regola temporanea per consentire a un broker-dealer registrato di impegnarsi in un commercio forex al dettaglio fino al 16 luglio, 2012, a condizione che il broker-dealer conforme del Securities Exchange Act del 1934 (ldquoExchange Actrdquo), le norme ei regolamenti da esso derivanti, e le regole del organismo di autodisciplina (s), di cui il broker-commerciante è un membro (ldquoSRO rulesrdquo), nella misura in cui siano applicabili alle operazioni di forex al dettaglio. Data di Efficacia: l'articolo 15b12-1T è efficace in data 15 luglio 2011 e resterà in vigore fino al 16 luglio, 2012. Commento Data: Commenti sulla regola temporanea finale interinale devono pervenire entro il 13 settembre 2011. INDIRIZZI: Commenti può essere presentata da uno qualsiasi dei seguenti metodi: elettronico commenti Paper commenti Inviare commenti di carta in triplice copia a Elizabeth Murphy, Segretario, Securities and Exchange Commission, 100 F Street, NE. Washington, DC 20549. Tutte le comunicazioni devono fare riferimento al file Numero S7-30-11. Questo numero di file dovrebbe essere incluso nella linea soggetto se si utilizza e-mail. Per aiutare la Commissione a elaborare e rivedere i tuoi commenti in modo più efficiente, si prega di utilizzare un solo metodo. La Commissione pubblicherà tutti i commenti sul suo sito web: (sec. gov8203rules8203interim-finale-temp. shtml). I commenti sono disponibili per la visualizzazione del sito Web e la stampa nelle Commissioni sala di consultazione pubblica, 100 F Street, NE anche. Washington, DC 20549 nei giorni feriali ufficiali tra le ore 10:00 e 15:00 Tutti i commenti ricevuti saranno pubblicati senza modifiche la Commissione non modificare le informazioni di identificazione personale da osservazioni. Si dovrebbe inviare solo le informazioni che si desidera rendere accessibile al pubblico. Inizia ULTERIORI INFO PER ULTERIORI INFORMAZIONI: Jo Anne Imbroglione, Assistant Director Richard Vorosmarti, Consigliere Speciale o Angie Le, Consigliere Speciale, al (202) 551-5777, Divisione di Commercio e Mercati, Securities and Exchange Commission, 100 F Street, NE . Washington, DC 20549. Fine Ulteriori informazioni Fine Preambolo Inizio supplementari Informazioni supplementari INFORMAZIONI: La Commissione sta adottando nuovi 15b12-1T regola ai sensi della legge Exchange come una regola temporanea finale interinale. La regola scadrà e non sarà più in vigore il 16 luglio 2012. La Commissione sta sollecitando commenti su tutti gli aspetti di questa regola temporanea finale interinale. La Commissione considererà attentamente delle osservazioni ricevute e intende prendere ulteriori provvedimenti se stabilisce che sono necessarie ulteriori misure o opportuno, o prima o dopo la scadenza della regola. Nel fare questa determinazione, la Commissione può prendere in considerazione un certo numero di approcci alternativi rispetto alle transazioni forex al dettaglio, tra cui proporre nuove regole per un commento pubblico rilascio di una regola finale che modifica la regola temporanea finale interinale rilascio di una regola finale adottando la regola temporanea finale intermedio di finale o che consentono la regola temporanea finale interinale in scadenza senza ulteriori azioni, che consentirebbe il divieto di legge abbia effetto. I. Contesto Il 21 luglio 2010, il presidente Obama ha firmato in legge il Dodd-Frank Act. 1 Come modificata dalla legge Dodd-Frank, 2 il Commodity Exchange Act (ldquoCEArdquo) prevede che una persona per la quale vi è una agenzia di regolamentazione federale, 3 tra cui un broker-dealer registrato ai sensi dell'articolo 15 (b) (tranne che ai sensi del comma ( 11) di esso) o 15C dell'Exchange Act, 4 non entra in, o offrire di entrare in una operazione descritta nella sezione 2 (c) (2) (B) (i) (I) del CEA con una persona che non è un contratto di participantrdquothinsp ldquoeligible 5 eccezione Inizio pagina stampata 41677 in virtù di un norma o regolamento di un'agenzia di regolamentazione federale che permette la transazione in tali termini e condizioni che l'agenzia federale di regolamentazione prescribethinsp 6 (ldquoretail forex rulerdquo). 7 Le operazioni descritte nella sezione CEA 2 (c) (2) (B) (i) (I) comprendono accordo ldquoan, contratti o transazioni in valuta estera, che è un contratto di vendita di un bene per la consegna futura (o un'opzione su tale contratto) o un'opzione (diverso da un'opzione eseguito o negoziati su una borsa valori nazionale registrata ai sensi della sezione 6 (a) del Securities Exchange Act del 1934 (15 USC 78 f (a)). rdquothinsp 8 a federale normativo regola agencys forex al dettaglio deve trattare tutti gli accordi, contratti e transazioni in valuta estera descritto nella sezione CEA 2 (c) (2) (b) (i) (I) e tutti gli accordi, contratti e transazioni in valuta estera che sono funzionalmente o economicamente simile ad accordi, contratti o operazioni descritte nel CEA punto 2 (c) (2) (B) (i) (I), in modo simile. 9 Ogni regola forex al dettaglio deve anche prevedere altri requisiti adeguati per quanto riguarda la comunicazione, dei registri, il capitale e il margine, reporting, condotta aziendale, e la documentazione, e può includere tali altre norme o requisiti come l'agenzia federale di regolamentazione determina essere necessario. 10 L'emendamento al CEA ha effetto il 16 luglio 2011, che è di 360 giorni dalla data di entrata in vigore della legge Dodd-Frank. 11 Dopo tale data, ai fini della sezione CEA 2 (c) (2) (B), broker-dealer per i quali la Commissione è la agencyrdquo normativo ldquoFederal non possono impegnarsi in off-borsa a termine di vendita al dettaglio forex e opzioni con un cliente, tranne ai sensi a una regola forex al dettaglio emessa dalla Commissione. 12 Tale divieto non si applica alle operazioni (1) forex con un cliente che si qualifica come ECP, o (2) le operazioni che sono contratti spot forex o contratti a termine in valuta indipendentemente dal fatto che il cliente è un ECP. 13 Tuttavia, in linea con altre agenzie di regolamentazione federali regole forex al dettaglio, la regola vale per 15b12-1T ldquorolling transazioni spotrdquo in valuta estera da broker-dealer. 14 La discussione della definizione di ldquoretail forex transactionrdquo sotto affronta le distinzioni tra le operazioni di laminazione forex spot e contratti a pronti ea termine in valuta. Prima del giugno 2011, la Commissione non era stato messo al corrente delle preoccupazioni del settore per quanto riguarda il funzionamento della sezione 742 della legge Dodd-Frank, in assenza di regolamentazione della Commissione. A metà giugno 2011, tuttavia, gli operatori di mercato per la prima volta portate a conoscenza del personale della Commissione la possibilità che la sezione 742 della legge Dodd-Frank può avere gravi conseguenze negative per i mercati alcuni titoli in assenza di regolamentazione in materia dalla Commissione prima la data effettiva imminente della disposizione (ad esempio, 16 luglio 2011). 15 Anche se questa corrispondenza da operatori di mercato ha portato questo problema all'attenzione del personale della Commissione, la Commissione comprende che questo è in realtà una preoccupazione più ampia condivisa da molti altri partecipanti al mercato. Una conseguenza potenziale riguarda la capacità di broker-dealer per facilitare il regolamento delle operazioni in titoli esteri per la clientela retail. Ad esempio, un broker-dealer può acquistare una valuta estera o di scambiare una valuta estera in cambio di dollari statunitensi per conto di un cliente al dettaglio in relazione con i clienti all'acquisto o alla vendita di un titolo quotato in una borsa estera e denominati in valuta estera. In particolare, un rappresentante di alcuni partecipanti al mercato ha informato il personale che la sezione 742 potrebbe operare per impedire broker-dealer di continuare a impegnarsi in alcune operazioni di cambio che sono insiti in alcune delle loro transazioni clienti in titoli, e che servono a minimizzare i rischi dei clienti l'esposizione alle variazioni dei tassi di cambio. 16 La Commissione ritiene, inoltre, che ci possono essere altre situazioni in cui broker-dealer impegnati in operazioni di cambio in relazione agevolando la prestazione ordinaria, di liquidazione, o il regolamento di clienti transazioni in titoli e che possono giustificare regolamentazione da parte della Commissione al fine di evitare mercato disagi a causa del potenziale applicazione della sezione 742 della legge Dodd-Frank. Allo stesso tempo, la Commissione osserva che la copertura dei media nel corso degli ultimi anni ha messo in luce le pratiche potenzialmente abusive da parte di alcuni intermediari in relazione alle transazioni forex al dettaglio. 17 La Commissione rileva inoltre che altri regolatori hanno espresso preoccupazione per quanto riguarda le pratiche di forex al dettaglio delle entità che essi regolano. 18 Al fine di fornire alla Commissione la possibilità di ricevere commenti riguardo a pratiche in questo settore e di prendere in considerazione la prescrizione regole aggiuntive per rispondere alle preoccupazioni degli investitori di protezione (ad esempio pratiche di vendita abusive, la volatilità e rischiosità del Inizio pagina stampata mercato 41.678 Forex) thinsp 19 come influenzano il regime di regolamentazione delle transazioni forex al dettaglio di broker-dealersmdashwhile anche preservare le prassi di mercato potenzialmente benefici individuati alla Commissione solo poche settimane prima del 16 luglio 2011 data di efficacia per la sezione 742 della Actmdashthe Commissione Dodd-Frank oggi è l'adozione di regola temporanea finale interinale 15b12-1T ai sensi della legge Exchange per consentire broker-dealer di impegnarsi in un commercio forex al dettaglio sotto il regime normativo esistente per un anno. Ricevendo commenti pratiche in questo settore, la Commissione sarà meglio posizionata per determinare, ad esempio, l'ambito di attività forex al dettaglio condotta dal broker-dealer che può essere utile e pone un rischio limitato di clienti e tutti gli aspetti del business che possono pongono notevoli rischi indebiti per i clienti. La Commissione esaminerà con attenzione i commenti su ciò che può essere necessario regolamentazione supplementare, se presente. II. Discussione La Commissione sta adottando intermedia finale 15b12-1T regola temporanea per mantenere la capacità di broker-dealer di impegnarsi in un commercio forex al dettaglio nel corso di un periodo di un anno nell'ambito del quadro normativo esistente che si applica ora a broker-dealer che forniscono questi servizi. La Commissione sollecita commento su ogni aspetto della regola e la natura e le circostanze di business forex al dettaglio condotta dal broker-dealer. La Commissione intende considerare attentamente le osservazioni ricevute per determinare quali ulteriori interventi normativi, se del caso, sarebbe opportuno. Nel fare questa determinazione, la Commissione può prendere in considerazione una serie di alternative per quanto riguarda le transazioni forex al dettaglio, tra cui proporre nuove regole per un commento pubblico rilascio di una regola finale che modifica la regola temporanea finale interinale rilascio di una regola finale adottando la regola temporanea finale intermedio di finale o permettendo la regola temporanea finale interinale in scadenza senza ulteriori azioni, che consentirebbe il divieto di legge abbia effetto. A. regola 15b12-1T (a): Definizioni regola 15b12-1T (a) stabilisce le definizioni dei termini specifici alla regola temporanea finale interinale. Molti dei termini (cioè, broker, dealer, persona, intermediario registrato o il commerciante, e organismo di autodisciplina) hanno lo stesso significato, come nella legge di Exchange. Il termine ldquoAct, rdquo usati nella regola, si riferisce all'atto di Exchange. 20 La Commissione ha scelto questi termini e definizioni perché i loro significati sono facilmente comprensibili nel settore. Il businessrdquo termine ldquoretail forex è definito come ldquoengaging in una o più transazioni forex di vendita al dettaglio con l'intento di ricavare reddito da tali operazioni, direttamente o indirectly. rdquothinsp 21 Questa definizione rispecchia quella contenuta nelle norme forex al dettaglio finali FDICs e OCC ha proposto regole. 22 Questo termine ha lo scopo di includere le transazioni forex al dettaglio che non possono generare reddito per il broker-dealer o un business forex al dettaglio che non è in ultima analisi, redditizio. La Commissione ha scelto questa definizione perché si concentra su l'intenzione di impegnarsi in una serie di operazioni forex con uno scopo commerciale, se le operazioni si traducono in reddito o profitti. Il transactionrdquo termine ldquoretail forex è definito come conto ldquoany, accordo, contratto o della transazione in valuta estera che viene offerto o sottoscritto da un intermediario o il commerciante con una persona che non è un partecipante contratto idoneo come definito nella sezione 1 bis (18) del Act Borsa merci (7 USC 1 bis (18)), e cioè: (i) un contratto di vendita di un bene per la consegna futuro o un'opzione su un tale contratto (ii) un'opzione, diversa da un'opzione eseguito o negoziati su una borsa valori nazionale registrata ai sensi della sezione 6 (a) della legge (15 USC 78 (f) (a)) o (iii) offerto o sottoscritto, su una base leveraged o marginata, o finanziato da un intermediario o il commerciante o qualsiasi persona che agisca di concerto con l'intermediario o il commerciante in modo analogo, ad eccezione: (a) un titolo che non è un prodotto future su titoli come definito nella sezione 1 bis (47) del Commodity Exchange Act (7 USC 1 bis ( 47)) o (B) un contratto di vendita che: (1) Risultati in consegna effettiva entro due giorni (2) crea un esecutivo, obbligo di consegnare tra il venditore e l'acquirente che hanno la capacità di fornire e accettare la consegna, rispettivamente, , in connessione con la loro linea di business. rdquothinsp 23 Questa definizione si basa sulla CEA, incorpora i termini descritti nelle sezioni CEA 2 (c) (2) (b) e 2 (c) (2) (C), 24 e è sostanzialmente uguale alla definizione nella sezione finale FDICs 349.2thinsp 25 ei OCC sezione 48.2 proposti. 26 Questa definizione ha almeno due caratteristiche importanti. In primo luogo, alcune operazioni in valuta estera sono esclusi dalla definizione del termine ldquoretail forex transaction. rdquo Ad esempio, il CEA esclude espressamente contratto ldquoa di vendita in valuta estera che si traduce in effettiva consegna entro 2 days. rdquothinsp 27 definite da decisioni del tribunale così come le regole di forex al dettaglio delle altre agenzie di regolamentazione federali, questo termine si riferisce a una transazione ldquospotrdquo forex, in cui una valuta viene acquistato per un altro, l'operazione è regolata entro due giorni, e la consegna effettiva verifica non appena possibile. 28 Allo stesso modo, in base alla lingua del CEA, 29 un transactionrdquo ldquoretail forex non include un contratto di vendita che prevede l'obbligo vincolante di consegnare tra un acquirente e il venditore, che hanno la capacità di consegnare e di accettare la consegna, rispettivamente, in collegamento con la loro linea di business. 30 Questo linguaggio legale si riferisce ad un contratto a termine forex al dettaglio con un'entità commerciale che crea un obbligo esercitabile di eseguire o di prendere in consegna, a condizione che la controparte commerciale ha la capacità di effettuare la consegna e ad accettare la consegna in relazione alla sua linea di business. 31 In Inizio pagina stampata 41679 Inoltre, coerente con l'approccio di altre agenzie federali di regolamentazione regole forex al dettaglio, la definizione non include le transazioni forex eseguite o negoziati in borsa o designate mercato del contract. 32 In secondo luogo, una transazione forex ldquorolling spotrdquo (noto anche come un contratto Zelener), 33 compreso senza limitazione tale operazione scambiati su Internet, attraverso un telefono cellulare, o su una piattaforma elettronica, rientra nella definizione di operazione ldquoretail forex, rdquothinsp 34 e quindi non è esclusa dalla definizione come una transazione ldquospotrdquo. Questa interpretazione è coerente con l'approccio di altre agenzie federali regolamentazione, che agisce ai sensi della sezione 742 della legge Dodd-Frank per il trattamento di tutti gli accordi, contratti e transazioni in valuta estera di cui alla sezione CEA 2 (c) (2) (B) ( I) (I) e tutti gli accordi, contratti e transazioni in valuta estera che sono funzionalmente o economicamente simile ad accordi, contratti o operazioni descritte nel CEA punto 2 (c) (2) (B) (i) (I), similmente. 35 Come una transazione spot forex, un rotolamento delle transazioni forex spot con un cliente al dettaglio può inizialmente richiedere la consegna della valuta entro due giorni. In pratica, tuttavia, i contratti con un cliente al dettaglio per un rotolamento transazione spot forex può essere indefinitamente rinnovata ogni due giorni, e nessuna moneta viene effettivamente consegnato prima che una parte chiude affermativamente la posizione. 36 La Commissione ritiene in via preliminare che un contratto con un cliente al dettaglio per un rotolamento transazione spot forex è economicamente più simile ad un futuro forex al dettaglio, come descritto nella CEA punto 2 (c) (2) (B) (i) (I), di un contratto spot forex. B. Stato 15b12-1T (b): broker-dealer impegnati in una vendita al dettaglio Forex regola business 15b12-1T (b) consente a qualsiasi intermediario registrato o concessionario di impegnarsi in un commercio forex al dettaglio, a condizione che tale intermediario o il commerciante è conforme alla legge sulle borse , le norme ei regolamenti da esso derivanti, e le regole SRO, tra cui, ma non solo, la divulgazione, dei registri (o la documentazione), il capitale e il margine, reporting e requisiti di condurre affari, nella misura in cui siano applicabili alle operazioni di forex al dettaglio. Al fine di broker-dealer di impegnarsi in transazioni forex al dettaglio dopo il 16 luglio 2011, la Commissione deve adottare norme che prescrivono requisiti adeguati per quanto riguarda la comunicazione, dei registri, il capitale e il margine, reporting, condotta aziendale, la documentazione, 37 e ad altre norme o requisiti che la Commissione determina essere necessario. 38 Perché broker-dealer impegnati in un business forex al dettaglio sono già soggetti a numerosi requisiti normativi in ​​relazione a questa attività ai sensi della legge Exchange, le norme ei regolamenti che esso prevede, e le regole SRO, la Commissione non intende creare nuovi obblighi previsti dalla presente regola temporanea finale interinale per broker-dealer che sono impegnati in un business forex al dettaglio. La Commissione prevede di seguito esempi illustrativi di obblighi, tra cui alcuni requisiti SRO, applicabili ai broker-dealer transazioni forex al dettaglio. 39 obblighi di informativa broker-dealer che si impegnano in un commercio forex al dettaglio deve essere conforme ai requisiti di informativa in NASD 2210. 40 NASD 2210 richiede che tutte le comunicazioni con il pubblico dai membri del FINRAmdashincluding forex legati communicationsmdashto basarsi su principi di correttezza e buona fede, per essere equo ed equilibrato, e di fornire una solida base per la valutazione dei fatti per quanto riguarda il mercato in generale e una clientela specifica operazione. 41 NASD 2210 vieta ulteriori broker-dealer dal fare ldquoany falsa dichiarazione, esagerata, ingiustificata o fuorvianti o pretesa in qualsiasi comunicazione con il public. rdquo Come indicato nel FINRA Forex avviso, un broker-dealer le comunicazioni con il pubblico in modo adeguato ldquomust rivelato il i rischi associati con il forex trading, inclusi i rischi di trading altamente leveraged, rdquo e un ldquomust broker-dealer anche fare in modo che le sue comunicazioni con il pubblico non sono fuorvianti per quanto riguarda, tra l'altro: la probabilità di utili o rischi di forex trading, compreso il commercio leva sul ruolo delle imprese o compensazione dal commercio delle imprese o ai clienti l'accesso al mercato valutario interbancario o le prestazioni o la precisione delle piattaforme elettroniche di negoziazione o di software venduti o concessi in licenza da o tramite l'azienda a clienti in relazione con il forex trading, tra cui affermazioni pubblicitarie falsamente per quanto riguarda lo slittamento rates. rdquothinsp 42 Inoltre, FINRA ha affermato nella sua comunicazione regolamentare per i membri che FINRA Rule 2010 (ex regola NASD 2110), che richiede broker-dealer, nello svolgimento della loro attività, ad osservare norme di commerciale onore e basta e principi di equità del commercio, si applica a tutti un broker-dealer Inizio pagina stampata 41680 business, tra cui la sua attività di vendita al dettaglio forex. 43 FINRA ha dichiarato, ad esempio, che di rispettare FINRA Regola del 2010, una società membro deve adeguatamente comunicare ai propri clienti al dettaglio che l'azienda agisce come controparte di una transazione, i rischi associati con il forex trading, nonché i rischi e le condizioni di commercio di leva finanziaria. 44 Requisiti Recordkeeping Regole Exchange Act 17a-3 e 17a-4 richiedono un broker-dealer per fare, mantenere la corrente, e preservare il record per quanto riguarda la sua attività. Ad esempio, Exchange Act regole 17a-3 (a) (2) e 17a-3 (a) (11) richiedono un broker-dealer di fare e corrente tenere una contabilità generale, che fornisce dettagli relativi a tutte le attività, passività, e conti nominali. Un broker-dealer è necessaria anche per conservare, per un periodo non inferiore a tre anni, gli originali di tutte le comunicazioni ricevute e le copie di tutte le comunicazioni (e qualsiasi approvazione della stessa) inviati dal broker-dealer in relazione alla sua attività in quanto tale, tra cui tutte le comunicazioni che sono soggetti a norme SRO per quanto riguarda la comunicazione con il pubblico. 45 Come discusso sopra, le comunicazioni con il pubblico per quanto riguarda forex al dettaglio sono soggette a regole NASD 2210. 46 Inoltre, regola Exchange Act 17a-4 (b) (7) richiede un broker-dealer per conservare, per un periodo non inferiore a tre anni, tutti gli accordi scritti (o loro copie) stipulati dal broker-dealer in relazione alla sua attività in quanto tale, compresi gli accordi rispetto a qualsiasi account. Di conseguenza, broker-dealer devono conservare, per un periodo non inferiore a tre anni, gli originali di tutte le comunicazioni ricevute e le copie di tutte le comunicazioni (e le eventuali approvazioni) inviati dal broker-dealer e gli eventuali accordi scritti con riferimento alle operazioni di forex al dettaglio . Un altro esempio di requisiti dei registri applicabile alle operazioni forex al dettaglio deriva dal Secrecy Act Bank (ldquoBSArdquo), come modificato dalla legge USA PATRIOT e realizzato secondo le norme emanate dal Tesoro degli Stati Uniti Dipartimenti Financial Crimes Enforcement Network (ldquoFinCENrdquo), che richiede broker-dealer per fare, mantenere, conservare e segnalare alcuni record che hanno un alto grado di utilità ai fini penali, fiscali, o questioni regolamentari. 47 legge regola cambio 17a-8 richiede broker-dealer per soddisfare i requisiti di reporting, dei registri, e di conservazione delle registrazioni dei BSA regolamenti di attuazione. 48 del capitale e margine fabbisogno netto Ogni intermediario deve rispettare Exchange Act Rule 15c3-1, che prescrive i requisiti minimi requisiti di capitale netto per broker-dealer ed è applicabile a tutte le attività di business del broker-dealer, tra cui Forex. La Commissione rileva che, in Exchange Act regola 15c3-1, l'esposizione corrente uncollateralized da un broker-dealer per le transazioni forex al dettaglio devono essere dedotti nel calcolo le imprese di capitale netto. Le disposizioni della regola capitale investito netto che fare con le spese di impegno contrattuale ai sensi della regola 15c3-1 (c) (2) (viii) si applicano anche agli impegni rispetto alla valuta estera. Inoltre, ai sensi del cambio sezione Act 7, i requisiti di margine broker-dealer sono generalmente impostati in base al regolamento Tthinsp 49 e le regole di margine SRO. 50 Rapporti Requisiti Un intermediario è tenuto a depositare con i rapporti finanziari e operativi periodiche della Commissione (vale a dire, Rapporti fuoco), come prescritto dalla regola Exchange Act 17a-5, che includono le informazioni riguardanti il ​​broker-dealer, comprese le informazioni riguardanti la sua vendita al dettaglio forex commercio, se presente. Inoltre, FINRA ha consigliato ai suoi aziende associate che una espansione broker-dealer del proprio business per includere le transazioni forex al dettaglio costituisce una modifica sostanziale nelle operazioni aziendali ai sensi del NASD 1017 (a), e broker-dealer deve prima richiedere e ricevere l'approvazione da FINRA per condurre questa attività. 51 Inoltre, come discusso in precedenza, regola Exchange Act 17a-8 richiede broker-dealer di riferire al FinCEN alcuni tipi enumerati di operazioni, ivi incluse le operazioni sospette in valuta estera e futures in valuta estera e opzioni. 52 Requisiti di condotta aziendale Nel corso di rispettare i requisiti certa Exchange Act, norme e regolamenti da esso derivanti e le regole SRO relative alla condotta commerciale, broker-dealer devono affrontare la loro attività di vendita al dettaglio forex. Ad esempio, come discusso in precedenza, FINRA Rule 2010 (ex NASD 2110), che richiede broker-dealer, nello svolgimento della loro attività, di osservare elevati standard di onore commerciale e proprio e dei principi di equità del commercio, si applica a tutti un broker-dealer business, tra cui la sua attività di vendita al dettaglio forex. 53 FINRA ha notato che i seguenti esempi di comportamento in materia di un business forex al dettaglio sono proibite sotto FINRA Rule 2010, tra cui: appropriazione indebita o uso improprio dei fondi dei clienti utilizzando, la vendita, o il leasing di piattaforme di trading elettronici che permettono ldquoslippagerdquo di esecuzioni commerciali in un modo che sproporzionato o ingiustamente colpisce la manipolazione cliente o la visualizzazione di falsi preventivi che offrono finta, o ldquodemonstration, conti rdquo che non riflettono accuratamente il rischio di trading forex le regolazioni dei prezzi post-esecuzione che sono inadeguato e sfavorevole al cliente procurare clienti e l'introduzione di clienti di un commerciante del forex senza condurre un'adeguata due diligence sul rivenditore forex, o in un modo che induce in errore il cliente circa il commercio di rivenditore forex o forex, compreso il modo in si svolgeranno i fondi dei clienti non riuscire a condurre una due diligence su tutti gli avvocati che introducono i clienti del forex al Broker-Inizio pagina stampata 41681 commerciante e accettando forex mestieri legati da una entità o individuo che sollecita commercio forex al dettaglio per conto della ditta in modo fuorviante o ingannevole. 54 broker-dealer devono anche affrontare le transazioni forex al dettaglio in relazione ai requisiti del conto bancario di riserva del cliente sotto Exchange Act regola 15c3-3. Nel calcolare quale importo, se del caso, un broker-dealer deve depositare, a nome dei suoi clienti in un conto di riserva bancario ai sensi Exchange Act regola 15c3-3 (e), l'intermediario deve usare la formula di cui alla Regola Exchange Act 15c3-3a. In particolare, i servizi della Commissione ha interpretato regola Exchange Act 15c3-3 per richiedere che il broker-dealer deve includere il saldo netto a causa di clienti nei conti non regolamentati delle materie prime, ridotto da eventuali depositi di denaro contante o di titoli con qualsiasi organizzazione di compensazione o broker di compensazione in relazione ai contratti aperti in tali conti. 55 Inoltre, la sezione Exchange Act 15 (b) (4) (E) autorizza la Commissione ad imporre sanzioni nei confronti di un intermediario per non aver ragionevolmente di supervisionare un'altra persona soggetta alla vigilanza delle imprese che ha commesso una violazione delle leggi specificate, tra cui il CEA , a meno che le procedure di broker-commerciante stabilito, e di un sistema per l'applicazione di tali procedure, che sarebbero ragionevolmente aspettare per prevenire e individuare, per quanto possibile, la violazione della legge. 56 Così, broker-dealer impegnati in un business forex al dettaglio dovrebbero includere nelle loro politiche e meccanismi di procedure per prevenire e individuare potenziali violazioni delle leggi e dei regolamenti applicabili in relazione a tale attività. Gli esempi forniti sopra non sono comprensivi di tutti i requisiti normativi gestiti dalla Commissione che sono implicati dalle attività di vendita al dettaglio forex condotto da broker-dealer. Fornendo questi esempi, la Commissione non intende suggerire che le altre disposizioni, norme e regolamenti, comprese le disposizioni antifrode e le regole SRO, potrebbero non essere applicabili al commercio forex al dettaglio. Allo stesso tempo, questa regola temporanea finale interinale non è intesa a imporre nuovi obblighi normativi per broker-dealer, in relazione a tale attività. C. regola 15b12-1T (c): Broker-Dealers considerata agire ai sensi di una Commissione regola regola 15b12-1T (c) prevede che qualsiasi intermediario registrato, o il commerciante che si impegna in un commercio forex al dettaglio in conformità al paragrafo (b) di questa regola a partire dalla data di efficacia di questa regola sarà considerato, fino al 16 luglio, 2012, di agire ai sensi della norma o regolamento descritto nella sezione CEA 2 (c) (2) (e) (ii) (I) , come modificato dalla sezione 742 della legge Dodd-Frank. Questa regola permetterà broker-dealer che si impegnano in un business forex al dettaglio di farlo fino al 16 luglio, 2012, fatto salvo il rispetto dei requisiti applicabili esistenti. Regola 15b12-1T (c) si applica a broker-dealer che, prima della data di efficacia della regola era entrato in transazioni forex al dettaglio che continuano dopo la data effettiva. La regola vale anche per broker-dealer che iniziano dopo la data effettiva regole di impegnarsi in transazioni forex al dettaglio. Come la Commissione ha spiegato sopra, FINRA ha consigliato ai suoi aziende associate che un broker-dealer che si espande in un business forex al dettaglio deve prima richiedere e ricevere l'approvazione per condurre questa attività, come un cambiamento nelle operazioni aziendali ai sensi del NASD 1017 (a) . 57 D. Regola 15b12-1T (d): regola scadenza 15b12-1T (d), prevede che la regola scadrà e non sarà più in vigore il 16 luglio 2012. La Commissione ritiene che la data di scadenza è appropriato perché consentirà la quadro normativo per un business forex al dettaglio esistenti di continuare per un periodo definito e quindi dare alla Commissione il tempo sufficiente per determinare quali ulteriori passi opportuni, se del caso, di prendere rispetto ad un business forex al dettaglio. III. Request for Comment La Commissione chiede commenti di tutti i membri del pubblico per quanto riguarda tutti gli aspetti della regola temporanea finale interinale e le attuali pratiche di mercato che coinvolgono le operazioni di vendita al dettaglio forex, nonché ogni tutela degli investitori o altri problemi che dovrebbero essere affrontati dalla regolamentazione della Commissione. La Commissione chiede in particolare commenti dal punto di vista di broker-dealer che sono attualmente impegnati in un business di vendita al dettaglio forex, broker-dealer che intendono impegnarsi in tale attività, i clienti che utilizzano le transazioni forex al dettaglio, e ECP. Insieme con le discussioni sono proseguite con i partecipanti al mercato e gli altri regolatori, la Commissione ritiene che questa regolamentazione ad essere una via importante per la raccolta di ulteriori informazioni da parti interessate circa l'attuale portata e la natura delle transazioni forex al dettaglio. Such information will inform the Commissions thoughtful review of the appropriate regulatory framework for retail forex transactions before or beyond the expiration of the interim final rule. The Commission also seeks comment on the particular questions below, which have been designed to elicit a robust discussion of the uses and reasons for such transactions as they occur today, as well as the potential need for additional regulation. The Commission will carefully consider all comments received, and will benefit especially from detailed comments and comments responding to other commentary in the public file for this rulemaking. Interim Final Temporary Rule 1. Should the Commission clarify or modify any of the definitions included in Rule 15b12-1T If so, which definitions and what specific modifications are appropriate or necessary 2. Are the requirements in Rule 15b12-1T sufficiently clear Is additional guidance from the Commission necessary 3. Rule 15b12-1T is an interim final temporary rule that is set to expire on July 16, 2012. Should the Commission extend the expiration date of the rule and if so, for how long Possible Permanent Rule Regulating a Retail Forex Business 4. Should the Commission propose new rules relating to the retail forex business operated by broker-dealers for public comment, issue a final rule amending the interim final temporary rule, issue a final rule adopting the interim final temporary rule as final, or allow the interim final temporary rule to expire without further action, which would allow the statutory prohibition to take effect If further rulemaking is appropriate, what should those rules provide 5. Should the Commission prohibit a broker-dealer from engaging in retail forex transactions altogether Alternatively, should the Commission prohibit a broker-dealer from engaging in retail forex transactions other than forex transactions engaged in solely (1) to effect the purchase or sale of a foreign security or in order to clear or settle such purchase or sale, or (2) to facilitate distribution to customers of monies or securities received through corporate actions (e. g. coupons, dividends, class action settlements, and rights offerings) Start Printed Page 41682 with respect to foreign securities Should the Commission permit other retail forex transactions that otherwise facilitate customers securities transactions and minimize risk exposure to customers from changes in foreign currency rates Do investors have adequate recourse against broker-dealers for any misconduct related to retail forex transactions Would retail forex customers be harmed if broker-dealers were unable to provide them with certain forex-related services Which services What benefits might retail forex customers receive in connection with forex-related services offered by broker-dealers, as compared to other intermediaries Would the benefits outweigh potential harm 6. Should the Commission adopt rules modeled on the Final CFTC Retail Forex Rule, the Final FDIC Retail Forex Rule, or the Proposed OCC Retail Forex Rule If so, which aspects of those rules should the Commission consider adopting What would be the associated costs and benefits 7. Should the Commission adopt final permanent rules governing retail forex transactions If so, what should those rules address 8. Are there any requirements or prohibitions not covered in the Final CFTC Retail Forex Rule, the Final FDIC Retail Forex Rule, or the Proposed OCC Retail Forex Rule that the Commission should address Do existing Exchange Act provisions, rules and regulations thereunder, and SRO rules governing broker-dealers appropriately protect retail forex customers of broker-dealers Should the Commission consider rulemaking to address any concerns that are not adequately addressed under the current regulatory framework 9. What distinctive characteristics of retail forex transactions should the Commission take into consideration if it were to engage in further rulemaking relating to such transactions Are there certain types of retail forex transactions (e. g. rolling spot transactions) that warrant Commission rulemaking to address specific disclosure and other investor protection concernsthinsp 58 Business Practices of Broker-Dealers Engaged in Retail Forex Transactions 10. What is the extent of the retail forex business currently conducted by broker-dealers Does the retail forex business currently conducted by broker-dealers consist solely or primarily of forex transactions to facilitate customers securities transactions and minimize risk exposure to customers from changes in foreign currency rates In general, what proportion of the retail forex business currently conducted by broker-dealers do such transactions account for Please provide as comprehensive of a description as possible of the retail forex activities of broker-dealers. 11. For what other reasons do broker-dealers engage in retail forex transactions and what proportion of the retail forex business currently conducted by broker-dealers do such transactions account for What benefits do these transactions provide to customers What risks do customers face by engaging in such transactions 12. Provide estimates of the absolute size of the retail forex business (in both dollar amounts and numbers of transactions) conducted by the broker-dealer. What does this business represent as an estimated percent of the broker-dealers total business As an estimated percent of its total forex business 13. What is the estimated absolute size of the retail forex business (in both dollar amounts and numbers of transactions) conducted by broker-dealers overall What does this business represent as a percent of their total business As a percent of their total forex business 14. What types of customers engage in retail forex transactions, including rolling spot forex transactions 15. Is the existing regulatory framework for retail forex business as currently conducted by broker-dealers consistent with the protection of investors, the maintenance of fair, orderly, and efficient markets, and the facilitation of capital formation 16. What disclosures do broker-dealers provide to their customers regarding forex transactions that are conducted to facilitate settlement of securities transactions What disclosures do broker-dealers provide to customers regarding forex transactions that are conducted for other purposes (e. g. at the customers request to hedge against currency exchange risk exposure associated with securities transactions, or to engage in speculative activity) Do broker-dealers adequately and fully disclose the risks associated with forex trading Do broker-dealers provide information to customers regarding pricing of forex transactions (e. g. pricing methodology, exchange rates for foreign currencies, how the price was calculated) If so, is this information provided in advance of or following the forex transactions 17. On what basis do broker-dealers price retail forex transactions For example, do broker-dealers use the end-of-day currency exchange rate or some other benchmark Do broker-dealers maintain policies and procedures that govern how forex transactions are handled and priced for retail forex customers If broker-dealers do not provide pricing information to retail customers, what documentation does the broker-dealer maintain to demonstrate the price provided in retail forex transactions 18. Are transaction-time records for retail forex transactions currently created and provided to retail customers If not, what would be the cost to create transaction-time records for retail forex transactions What would be the cost to report to customers the transaction time andor the source or basis for the currency exchange rate provided on retail forex transactions 19. For broker-dealers that provide custody services to retail customers, please describe any retail forex business conducted with respect to these custody services. What disclosures are provided to retail customers in connection with custody services What pricing information is provided to retail customers in connection with forex transactions conducted in relation to custody services (e. g. pricing methodology, exchange rates for foreign currencies, how the price was calculated) If pricing information is provided, is this information provided in advance of or following the forex transactions On what basis do broker-dealers price retail forex transactions conducted in connection with custody services Do broker-dealers maintain policies and procedures that govern how forex transactions are handled and priced in connection with custody services for retail forex customers If broker-dealers do not provide pricing information to retail customers in connection with their custody business, what documentation do broker-dealers maintain to demonstrate to examiners the price provided in retail forex transactions 20. Do broker-dealers provide retail customers alternatives for obtaining prevailing prices on retail forex transactions For example, do broker-dealers inform customers that the customer can choose whether the broker-dealers will handle retail forex transactions at rates set under a ldquostanding instructionrdquo ( i. e., non-negotiated trades, where a customer provides the broker-dealer discretion with respect to handling the forex transaction) or as a negotiated trade Where a broker-dealer provides a Start Printed Page 41683 ldquostanding instructionrdquo process for customers, what methods are used to determine the appropriate exchange rate Do retail customers receive the interbank rate or some other rate 21. What conflicts of interest exist in connection with broker-dealers handling and pricing of retail forex transactions How do broker-dealers manage these conflicts of interest Do broker-dealers disclose when they are acting as a counterparty to a forex transaction with a retail customer 22. What compensation structures do broker-dealers apply to retail forex transactions (e. g. per trade commissions, spreads, both) Do broker-dealers charge retail forex customers rolling fees or additional transaction fees, such as maintenance charges, software licensing fees, commissions paid to introducing brokers or other third-party service providers Are there breakpoints offered to retail customers based on, for example, volume or number of trades If so, are the breakpoints available to all retail customers 23. What fees are charged by broker-dealers for each type of retail forex trade What is the prevailing market rate for retail forex transactions How does this differ from the prevailing market rate for forex transactions with ECPs Does the prevailing market rate differ for standing instruction fees and negotiated trade fees 24. Do broker-dealers disclose all compensation charged to retail customers At what point during the customer relationship are compensation disclosures made (e. g. prior to any forex transactions, following a forex transaction) What is the scope and breadth of those disclosures Should the Commission consider rules that would expand broker-dealers disclosure obligations 25. In light of the authority provided under section 742 of the Dodd-Frank Act for the Commission to consider any other standards or requirements in connection with retail forex transactions that it determines to be necessary, when a broker-dealer solicits business for and introduces customers to a forex dealer, what due diligence does the broker-dealer conduct about the forex dealer What policies and procedures do broker-dealers have in place, if any, regarding supervision of unregistered solicitors that introduce forex customers to the broker-dealer and that are employees or agents of the broker-dealer 26. What policies and procedures do broker-dealers have in place regarding advertisements and marketing materials related to forex services offered to retail customers 27. Do broker-dealers provide information to customers regarding access to the interbank currency market 28. What disclosures do broker-dealers make to retail customers regarding the performance and accuracy (including slippage rates) of electronic trading platforms or software sold or licensed by or through the firm to customers in connection with forex trading 29. What information do retail customers believe is important for them to receive from broker-dealers regarding their forex transactions 30. What business conduct concerns do retail customers have regarding the manner in which their broker-dealers handle and price forex transactions 31. Do broker-dealers provide structured products to retail customers that require forex transactions at maturity In connection with these types of products, how are the foreign exchange conversion fees calculated and disclosed Is the cost of the conversion embedded in the transaction itself, or must investors pay additional fees for conversion 32. What alternatives for handling forex transactions outside of broker-dealers are available to retail investors Would a transition of retail forex business out of broker-dealers be efficient or costly from the standpoint of customers IV. Other Matters The Administrative Procedure Act generally requires an agency to publish notice of a proposed rulemaking in the Federal Register . 59 This requirement does not apply, however, if the agency ldquofor good cause finds that notice and public procedure are impracticable, unnecessary, or contrary to the public interest. rdquothinsp 60 Further, the Administrative Procedure Act also generally requires that an agency publish an adopted rule in the Federal Register 30 days before it becomes effective. 61 This requirement, however, does not apply if the agency finds good cause for making the rule effective sooner. 62 The Commission, for the reasons discussed above and below, finds that notice and solicitation of comment before the effective date of Rule 15b12-1T is impracticable, unnecessary, and contrary to the public interest. 63 It was not until mid-June 2011 that market participants first informed the Commission of a possible disruption of a potentially important forex service provided by broker-dealers to retail investors if the Commission did not act swiftly to adopt a rule allowing retail forex transactions by July 16, 2011, the effective date of section 742 of the Dodd-Frank Act. 64 As noted above, one representative of certain market participants stated that ldquoit would expose both broker-dealers and their retail customers to needless operational, price, credit and other risks if the Commission did not allow broker-dealers to engage in foreign exchange activity that is ancillary to the broker-dealers ordinary securities execution, clearing, settlement and booking activity. rdquothinsp 65 The Commission believes that Congress, in enacting section 742 of the Dodd-Frank Act, may not have intended to prohibit certain types of foreign exchange activity, which might be beneficial to retail investors. To allow the existing regulatory framework for retail forex transactions to continue for a defined period, to avoid potentially unintended consequences from broker-dealers immediately discontinuing their retail forex business, and to provide the Commission sufficient time to determine the appropriate regulatory framework regarding retail forex transactions, the Commission is adopting on an interim final temporary basis Rule 15b12-1T. The Commission does not intend to create new regulatory obligations for broker-dealers in adopting this interim final temporary rule. The Commission further emphasizes that it is requesting comment on all aspects of the rule. The Commission will carefully consider the comments it receives. V. Paperwork Reduction Act The Commission notes that interim final temporary Rule 15b12-1T does not create new regulatory obligations for broker-dealers, and therefore does not impose any new ldquocollections of informationrdquo within the meaning of the Paperwork Reduction Act of 1995 (ldquoPRArdquo), 66 nor does it create any new filing, reporting, recordkeeping, or disclosure reporting requirements for broker-dealers that are or plan to be engaged in a retail forex business. Start Printed Page 41684 Accordingly, the Commission did not submit the interim final temporary rule to the Office of Management and Budget for review in accordance with the PRA. The Commission requests comment on its conclusion that there are no collections of information. VI. Economic Analysis A. Introduction Exchange Act section 23(a)(2) requires the Commission, when adopting rules under the Exchange Act, to consider the impact that any new rule would have on competition, and prohibits the Commission from adopting any rule that would impose a burden on competition that is not necessary or appropriate in furtherance of the purposes of the Exchange Act. Furthermore, section 2(b) of the Securities Act of 1933 and Exchange Act section 3(f) require the Commission, when engaging in rulemaking where it is required to consider or determine whether an action is necessary or appropriate in the public interest, to also consider, in addition to the protection of investors, whether the action will promote efficiency, competition, and capital formation. As noted above, section 742(c) of the Dodd-Frank Act amended the CEA to prohibit broker-dealers from engaging in retail forex transactions after July 16, 2011, absent rulemaking by the Commission to allow such transactions. If there is no such rulemaking in place, then certain transactions that may be considered beneficial to retail investors, such as hedging transactions and securities conversion trades that take more than two days to settle, may no longer be conducted by broker-dealers. Retail investors who transact in foreign securities through a broker-dealer may find it difficult to minimize their currency risk exposure if risk-minimizing hedging transactions are moved outside the broker-dealer. The Commission is adopting interim final temporary Rule 15b12-1T to allow broker-dealers to engage in a retail forex business for one year. This rule keeps in place the regulatory framework that currently exists for broker-dealers, and preserves the ability of broker-dealers to provide, among other services, hedging and conversion trades, to retail investors while the Commission considers what further appropriate steps to take, if any. B. Benefits and Impact on Efficiency, Competition, and Capital Formation Rule 15b12-1T is intended to minimize market disruptions that may occur when section 724(c) of the Dodd-Frank Act goes into effect. Absent rulemaking by the Commission, broker-dealers would be required to exit the retail forex business. Consequently, retail customers who transact with a broker-dealer for their foreign investments may need to find another service provider for their foreign exchange transactions, which could interrupt the customers ability to trade in forex, depending on the availability of retail forex-related services outside of broker-dealers. The interim final temporary rule preserves retail customers access to the forex markets through broker-dealers. To the extent that this provides hedging opportunities for foreign investments or otherwise promotes an efficient investment opportunity set by, for example, permitting the continued use of forex in connection with clearing trades in foreign securities, economic benefits accrue to retail investors, assuming that no close substitutes exist or that retail access to forex is not easily available elsewhere. Furthermore, by preserving a channel for retail customers to access forex transactions, the interim final temporary rule prevents any loss of competition in the retail forex space that could result if broker-dealers were required to exit the business. Potential effects of reduced competition include, but are not limited to, higher customer fees for retail forex transactions charged by remaining service providers, as well as reduced availability of forex services to retail customers if customers no longer have access to these transactions through broker-dealers. C. Costs and Impact on Efficiency, Competition, and Capital Formation Because Rule 15b12-1T preserves the regulatory regime that is in place prior to the effective date of section 742(c) of the Dodd-Frank Act, the rule imposes no new regulatory burdens beyond those that already exist for broker-dealers engaged in a retail forex business. The Commission recognizes, however, that broker-dealers will face regulatory costs and requirements associated with operating in the retail forex market, which are costs and requirements that they already shoulder from doing business. These include costs related to disclosure, recordkeeping and documentation, capital and margin, reporting, and business conduct. For example, a broker-dealer that presently engages in forex transactions with retail customers incurs costs associated with establishing, maintaining, and implementing policies and procedures to comply with regulatory requirements preparing disclosure documents establishing and maintaining forex-related business records and preparing filings with the Commission, which may include legal and accounting fees. As discussed above, the Commission is aware of potentially abusive practices that may be occurring in the retail forex market. To the extent that such practices continue, for example, lack of disclosure about fees and forex pricing, or insufficient capital or margin requirements, the retail forex market may bear costs associated with the inefficient provision of retail forex services. The Commission believes, however, that the cost of market disruption that may occur if the Commission does not promulgate the interim final temporary rule is greater than the cost of maintaining the current regulatory regime while the Commission seeks comment and evaluates whether a more comprehensive regulatory regime is necessary. Because the regulatory requirements for broker-dealers operating in the retail forex market will remain unchanged, Rule 15b12-1T will impose no new burden on competition. Similarly, since the rule preserves an existing regulatory structure, the Commission does not expect any potential impairment of the capital formation process. Finally, because the rule allows hedging transactions, securities conversions, and other transactions that allow investors to continue to have access to these vehicles, the Commission believes that the interim temporary final rule will promote efficiency. VII. Regulatory Flexibility Certification The Commission hereby certifies that pursuant to 5 U. S.C. 605 (b) the interim final temporary rule contained in this release will not have a significant economic impact on a substantial number of small entities. The interim final temporary rule applies to broker-dealers that may engage in retail forex transactions. However, the Commission does not intend for the interim final temporary rule to impose new regulatory obligations, costs, or burdens on such broker-dealers. While the rule applies to broker-dealers that may be small businesses, any costs or regulatory burdens incurred as a result of the rule are the same as those incurred by small broker-dealers prior to the effective date of section 742 of the Dodd-Frank Act. Broker-dealers have already incurred those costs and regulatory burdens through establishing compliance with the rules adopted by the Commission under the Exchange Act applicable to broker-dealers. Further, the interim final temporary rule does not change the burdens on small broker-dealers relative to large broker-dealers. Accordingly, the Start Printed Page 41685 interim final temporary rule should not have a significant economic impact on a substantial number of small entities. The Commission requests comment on its conclusion that Rule 15b12-1T should not have a significant economic impact on a substantial number of small entities. VIII. Statutory Basis and Text of Amendments The Commission is adopting Exchange Act Rule 15b12-1T pursuant to section 2(c)(2) of the Commodity Exchange Act, as well as pursuant to the Exchange Act, as amended. Start List of Subjects List of Subjects in 17 CFR Part 240 In accordance with the foregoing, the Securities and Exchange Commission is amending Title 17, chapter II of the Code of Federal Regulations as follows: PART 240mdashGENERAL RULES AND REGULATIONS, SECURITIES EXCHANGE ACT OF 1934 End Part Start Amendment Part 1. The general authority citation for part 240 is revised to read as follows: End Amendment Part Start Authority Authority: 15 U. S.C. 77 c, 77d, 77g, 77j, 77s, 77z-2, 77z-3, 77eee, 77ggg, 77nnn, 77sss, 77ttt, 78c, 78d, 78e, 78f, 78g, 78i, 78j, 78j-1, 78k, 78k-1, 78 l, 78m, 78n, 78n-1, 78o, 78o-4, 78p, 78q, 78s, 78u-5, 78w, 78x, 78 ll, 78mm, 80a-20, 80a-23, 80a-29, 80a-37, 80b-3, 80b-4, 80b-11, and 7201 et. seq. 18 U. S.C. 1350 12 U. S.C. 5221 (e)(3) and 7 U. S.C. 2 (c)(2)(E), unless otherwise noted. Start Amendment Part 2. Add sectthinsp240.15b12-1T to read as follows: End Amendment Part Brokers or dealers engaged in a retail forex business. (a) Definitions. In addition to the definitions in this section, the following terms have the same meaning as in the Securities Exchange Act of 1934 (15 U. S.C. 78 a et seq. ): ldquobroker, rdquo ldquodealer, rdquo ldquoperson, rdquo ldquoregistered broker or dealer, rdquo and ldquoself-regulatory organization. rdquo (1) Act means the Securities Exchange Act of 1934 (15 U. S.C. 78 a et seq. ). (2) Retail forex business means engaging in one or more retail forex transactions with the intent to derive income from those transactions, either directly or indirectly. (3) Retail forex transaction means any account, agreement, contract or transaction in foreign currency that is offered or entered into by a broker or dealer with a person that is not an eligible contract participant as defined in section 1a(18) of the Commodity Exchange Act (7 U. S.C. 1 a(18)) and that is: (i) A contract of sale of a commodity for future delivery or an option on such a contract (ii) An option, other than an option executed or traded on a national securities exchange registered pursuant to section 6(a) of the Act (15 U. S.C. 78 (f)(a)) or (iii) Offered, or entered into, on a leveraged or margined basis, or financed by a broker or dealer or any person acting in concert with the broker or dealer on a similar basis, other than: (A) A security that is not a security futures product as defined in section 1a(47) of the Commodity Exchange Act (7 U. S.C. 1 a(47)) or (B) A contract of sale that: (1) Results in actual delivery within two days or (2) Creates an enforceable obligation to deliver between a seller and buyer that have the ability to deliver and accept delivery, respectively, in connection with their line of business. (b) Any registered broker or dealer may engage in a retail forex business provided that such broker or dealer complies with the Act, the rules and regulations thereunder, and the rules of the self-regulatory organization(s) of which the broker or dealer is a member, including, but not limited to, the disclosure, recordkeeping, capital and margin, reporting, business conduct, and documentation requirements, insofar as they are applicable to retail forex transactions. (c) Any registered broker or dealer that is engaged in a retail forex business in compliance with paragraph (b) of this section on or after the effective date of this section shall be deemed, until the date specified in paragraph (d) of this section, to be acting pursuant to a rule or regulation described in section 2(c)(2)(E)(ii)(I) of the Commodity Exchange Act (7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(ii)(I)). (d) This section will expire and no longer be effective on July 16, 2012. By the Commission. Dated: July 13, 2011. End Signature End Supplemental Information 3. thinsp7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(i), as amended by sectthinsp742(c) of the Dodd-Frank Act, defines a ldquoFederal regulatory agencyrdquo to mean the Commodity Futures Trading Commission (ldquoCFTCrdquo), the Securities and Exchange Commission, an appropriate Federal banking agency, the National Credit Union Association, and the Farm Credit Administration. 5. thinspldquoEligible contract participantrdquo (ldquoECPrdquo) is defined in CEA section 1a(18), as re-designated and amended by section 721 of the Dodd-Frank Act. See Public Law 111-203. sectthinsp721 (amending CEA section 1a). The CEAs definition of ECP generally is comprised of regulated persons entities that meet a specified total asset test (e. g. a corporation, partnership, proprietorship, organization, trust, or other entity with total assets exceeding 10 million) or an alternative monetary test coupled with a non-monetary component (e. g. an entity with a net worth in excess of 1 million and engaging in business-related hedging or certain employee benefit plans, the investment decisions of which are made by one of four enumerated types of regulated entities) and certain governmental entities and individuals that meet defined thresholds. The Commission and the CFTC recently have proposed rules under the CEA that further define ldquoeligible contract participantrdquo with respect to transactions with major swap participants, swap dealers, major security-based swap participants, security-based swap dealers, and commodity pools. See Exchange Act Release No. 63452 (Dec. 7, 2010), 75 FR 80174 (Dec. 21, 2010). Because transactions that are the subject of this release are commonly referred to as ldquoretail forex transactions, rdquo this release uses the term ldquoretail customerrdquo to describe persons who are not ECPs. 7. thinspAs used in this release, ldquoretail forex rulerdquo refers to any rule proposed or adopted by a Federal regulatory agency pursuant to section 742(c)(2) of the Dodd-Frank Act. 12. thinsp See 7 U. S.C. 2 (c)(2)(B)(i)(II) and 7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(ii)(I). On September 10, 2010, the CFTC adopted a retail forex rule for persons subject to its jurisdiction. See Regulation of Off-Exchange Retail Foreign Exchange Transactions and Intermediaries, 75 FR 55410 (Sept. 10, 2010) (ldquoFinal CFTC Retail Forex Rulerdquo). The CFTC had proposed its rules regarding retail forex transactions prior to the enactment of the Dodd-Frank Act. See Regulation of Off-Exchange Retail Foreign Exchange Transactions and Intermediaries, 75 FR 3282 (Jan. 20, 2010) (ldquoProposed CFTC Retail Forex Rulerdquo). The Federal Deposit Insurance Corporation (ldquoFDICrdquo) and the Office of the Comptroller of the Currency (ldquoOCCrdquo) subsequently proposed similar rules. See Retail Foreign Exchange Transactions, 76 FR 28358 (May 17, 2011) Retail Foreign Exchange Transactions, 76 FR 22633 (Apr. 22, 2011) (ldquoProposed OCC Retail Forex Rulerdquo). On July 6, 2011, the FDIC adopted final retail forex rules. See Retail Foreign Exchange Transactions, 76 FR 40779 (July 12, 2011) (ldquoFinal FDIC Retail Forex Rulerdquo). 13. thinsp See 7 U. S.C. 2 (c)(2)(C)(i)(I) and 7 U. S.C. 2 (c)(2)(C)(i)(II) see also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12. 14. thinsp See Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 (explaining that its retail forex rule applies to rolling spot forex transactions) Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (stating that rolling spot forex transactions should be regulated as retail forex transactions) Final CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 (stating that the CFTC has the authority to fully regulate ldquolook-alike, rdquo leveraged forex contacts, also called off-exchange Zelener contracts as discussed below, Zelener contracts are also called rolling spot transactions) Proposed CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 (ldquoThe CFTC Reauthorization Act of 2008 amends the CEA to require that certain intermediaries for forex futures and options and for look-alike contracts ( i. e., those at issue in Zelener ) register in such capacity as the Commission shall determine. rdquo). 15. thinsp See Memorandum from P. Georgia Bullitt, Morgan Lewis, on Pershing LLCmdashProposed Relief regarding transactions in Retail Foreign Exchange to James Brigagliano et al. (June 17, 2011) ( available at sec. gov8203comments8203other8203other-initiatives8203otherinitiatives-56.pdf ) (ldquoMorgan Lewis Memordquo). 16. thinsp See id. 17. thinsp See Gregory Zuckerman, Carrick Mollenkamp amp Lingling Wei, Suspicion of Forex Gouging Spreads, The Wall Street Journal (Feb. 10, 2011) at A1 (describing allegations of overcharging of customers by custody banks in currency trades). 18. thinsp See, e. g., Press Release, CFTC, CFTC Releases Final Rules Regarding Retail Forex Transactions (Aug. 30, 2010) ( available at cftc. gov8203PressRoom8203PressReleases8203pr5883-10.html8203dbk ) (noting that retail forex is the largest area of retail fraud that the CFTC oversees) see also the Financial Industry Regulatory Authoritys (ldquoFINRArdquo) Regulatory Notice 08-66, (Retail Foreign Currency Exchange) (November 2008) (ldquoFINRA Forex Noticerdquo) (describing the retail forex market as opaque, volatile, and risky). 19. thinspIn one of its notices to members, FINRA identified several investor protection concerns, including, among other things, the following: ldquothe retail customer typically does not having pricing information and cannot determine whether the price quoted by the dealer is fairrdquo ldquothe dealer acts as counterparty and establishes the price, which means that the dealer has a conflict of interest in the transactionrdquo ldquoprice comparisons are also complicated by different compensation structuresrdquo and ldquothe currency market is extremely volatile and retail forex customers are exposed to substantial currency risk. rdquo See FINRA Forex Notice, supra note 18. 20. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(1). 21. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(2). 22. thinsp See Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (each defining ldquoretail forex businessrdquo). 23. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(3). 25. thinsp See Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 (defining ldquoretail forex transactionrdquo). 26. thinsp See Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (defining ldquoretail forex transactionrdquo). 28. thinsp See generally CFTC v. Intl Fin. Servs. (New York), Inc., 323 F. Supp. 2d 482, 495 (S. D.N. Y. 2004) (distinguishing between foreign exchange futures contracts and spot contracts in foreign exchange, and noting that spot transactionsmdashunlike futures contractsmdashordinarily call for settlement within two days) see also Bank Brussels Lambert v. Intermetals Corp., 779 F. Supp. 741, 748 (S. D.N. Y. 1991) (noting that the spot market is essentially the current market rather than the market for future delivery) Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 (explaining that its retail forex rule does not apply to spot forex contracts) Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (explaining that its retail forex rule does not apply to spot forex contracts) Final CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 (defining ldquoretail forex transactionrdquo as any account, agreement, contract or transaction described in section 2(c)(2)(B) or 2(c)(2)(C) of the CEA as discussed above, by its terms, CEA section 2(c)(2)(C)(i)(II) excludes what are referred to as spot forex transactions). 30. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(3)(iii)(B)(2). 31. thinsp See generally CFTC v. Intl Fin. Servs. (New York), Inc., 323 F. Supp. 2d at 495 (distinguishing between forward contracts in foreign exchange and foreign exchange futures contracts) see also William L. Stein, The Exchange-Trading Requirement of the Commodity Exchange Act, 41 Vand. L. Rev. 473, 491 (1988). In contrast to forward contracts, futures contracts generally include several or all of the following characteristics: (i) Standardized nonnegotiable terms (other than price and quantity) (ii) parties are required to deposit initial margin to secure their obligations under the contract (iii) parties are obligated and entitled to pay or receive variation margin in the amount of gain or loss on the position periodically over the period the contract is outstanding (iv) purchasers and sellers are permitted to close out their positions by selling or purchasing offsetting contracts and (v) settlement may be provided for by either (a) cash payment through a clearing entity that acts as the counterparty to both sides of the contract without delivery of the underlying commodity or (b) physical delivery of the underlying commodity. See Edward F. Greene et al. U. S. Regulation of International Securities and Derivatives Markets sectthinsp14.082 (8th ed. 2006). See also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (each explaining that their retail forex rule would not apply to forex forward contracts). 32. thinsp See Final CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12. 33. thinsp See CFTC v. Zelener, 373 F.3d 861 (7th Cir. 2004) see also CFTC v. Erskine, 512 F.3d 309 (6th Cir. 2008) (discussing Zelener contracts). 34. thinspCEA section 2(c)(2)(E)(ii) refers to agreements, contracts, or transactions described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I) (which is incorporated into subparts (i) and (ii) of the Commissions definition of ldquoretail forex transactionrdquo). In addition, CEA section 2(c)(2)(E)(iii)(II) requires the Commission to treat similarly all agreements, contracts, and transactions in foreign currency described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I) and all agreements, contracts, and transactions that are functionally or economically similar to agreements, contracts, or transactions described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I). The Commission preliminarily believes that agreements, contracts, and transactions described in CEA section 2(c)(2)(C)(i) (including rolling spot forex transactions) are functionally or economically similar to agreements, contracts, or transactions described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I). Therefore, the Commission is defining ldquoretail forex transactionrdquo to encompass the types of agreements, contracts, and transactions described in CEA section 2(c)(2)(C)(i), such as rolling spot forex transactions, and is reflected in subpart (iii) of the Commissions definition. See also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (both concluding that rolling spot forex transactions are more like futures than spot contracts). Some courts have held these contracts to be spot contracts in form. See, e. g., CFTC v. Erskine, 512 F.3d 309, 326 (6th Cir. 2008) CFTC v. Zelener, 373 F.3d 861, 869 (7th Cir. 2004). 35. thinsp7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(iii)(II) see also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12. 36. thinspFor example, in Zelener, the retail forex dealer retained the right, at the date of delivery of the currency, to deliver the currency, roll the transaction over, or offset all or a portion of the transaction with another open position held by its customer. See CFTC v. Zelener, 373 F.3d 861, 868 (7th Cir. 2004). 37. thinspThe Commission considers the documentation requirements as a subset of recordkeeping requirements. To avoid confusion, the Commission will refer to these requirements collectively as recordkeeping requirements. 38. thinsp See Public Law 111-203. sectthinsp742(c)(2) (amending CEA section 2(c)(2)). 39. thinspIn this connection, the Commission notes that in the FINRA Forex Notice, FINRA described specific FINRA rules that apply to retail forex activities of broker-dealers, which are referenced below. See FINRA Forex Notice, supra note 18. 40. thinsp See id. 46. thinsp See supra note 40 and accompanying text regarding NASD Rule 2210 (communications with the public). 47. thinsp See 31 CFR Chapter X (formerly 31 CFR Part 103 ) see also 67 FR 44048 (July 1, 2002) (amendments to BSA regulations requiring that a broker-dealer report suspicious transactions). 48. thinsp See Exchange Act Release No. 18321 (Dec. 10, 1981) 46 FR 61454 (Dec. 17, 1981) see also FINRA Rule 3310 (formerly NASD Rule 3011) (requiring FINRA member firms to establish and implement policies and procedures that can be reasonably expected to detect and cause the reporting of suspicious transactions). As FINRA noted, ldquoFINRA member firms engaging in retail forex activities should ensure their Anti-Money Laundering Program addresses the risks associated with the business and includes procedures for monitoring, detecting, and reporting suspicious transactions associated with their retail forex activities. rdquo FINRA Forex Notice, supra note 18. 50. thinspIn 2009, FINRA solicited comment on proposed FINRA Rule 2380 to establish a leverage limitation for retail forex. Specifically, proposed FINRA Rule 2380, as modified by Amendment No. 2, would prohibit any member firm from permitting a customer to: (1) initiate any forex position with a leverage ratio of greater than 4 to 1 and (2) withdraw money from an open forex position that would cause the leverage ratio for such position to be greater than 4 to 1. In addition, it would exempt from the proposed leverage limitation any security as defined in Exchange Act section 3(a)(10). See FINRA Regulatory Notice 09-06 (Retail Forex) (January 2009). FINRA filed Amendment No. 1 to the proposed rule change on August 27, 2009. See Letter from Gary L. Goldsholle, Vice President and Associate General Counsel, FINRA, to Elizabeth M. Murphy, Secretary, Commission (Aug. 27, 2009). On November 12, 2009, FINRA filed Amendment No. 2 to the proposed rule. Amendment No. 2 replaced and superseded Amendment No. 1 in its entirety. The proposed rule change, as modified by Amendment No. 2, was published for comment in the Federal Register on December 8, 2009. Exchange Act Release No. 61090 (Dec. 1, 2009), 74 FR 64776 (Dec. 8, 2009). 51. thinsp See FINRA Forex Notice, supra note 18 (emphasizing that a broker-dealers expansion of business into retail forex constitutes a material change in business operations under NASD rules). 52. thinsp See supra note 48 and accompanying text.

No comments:

Post a Comment